В датския парламент се появи предложение за нова система за проверка на чуждестранните камиони . Движението на посочените превозни средства ще се следи с автоматични камери за
по-ефективно събиране на неплатени глоби.
Случаят касае основно глоби за неправилно паркиране, включително нарушаване на забраната за паркиране за повече от 25 часа. Това последно правило е типично датска идея за борба с нелегалния каботаж, която е описана по-подробно в следната статия: Дания може да глобява за паркиране на камиони за повече от 25 часа – решение на СЕС.
Само през последните три години, между 2021 и 2024 г., датчаните са наложили 11 000 глоби за нарушаване на гореспоменатото правило. Общата стойност на тези глоби възлиза на 858 000 датски крони (приблизително 114 000 евро). Оказва се обаче, че са платени само 2000 глоби, а останалите 9000 глоби се водят като неплатени в базата данни.
Споменатите в началото камери, монтирани на платформи и в полицейски коли, ще помогнат за събирането на глоби. Системата ще показва на полицията тези камиони, които изискват задържане и събиране на вземания. Ако горният план се осъществи, тази информация може да бъде особено важна за полските компании. Това ясно се доказва от статистиката за горепосочения период 2021-2024 г.
От 11 000 глоби 4800 са наложени на камиони, регистрирани в Полша. От тях 449 са административни процедури, т.е. по-малко от 10 процента са довели до получаване на вземания.
Следващите места са заети от камиони от Румъния (11000 глоби, 64 платени), България (620 глоби, 36 платени), Латвия (242 глоби, 36 платени) и Естония (208 глоби, 14 платени).